Wyprawy Rowerowe - Bikefamilly - Sakwiarstwo, Wyprawy Rowerowe, Wycieczki na rowerze, Zwiedzanie, Wyprawy Rowerowe

WYPRAWY ROWEROWE

24.06.2007
(Arturówek - Łagiewniki). D
ługość trasy 53,0 km.

W słoneczną czerwcową niedzielę- pierwszy dzień wakacji Ala, Ola i Paulina wyruszyły ze mną na wycieczkę do "zielonych płuc" Łodzi, Lasu Łagiewnickiego i Arturówka. Rozległy kompleks leśny, jest częścią Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Dziewczynki zabrały aparat z zamiarem wykonania zdjęć. A było co oglądać. W niektórych miejscach lasu, żyją całkowicie oswojone dziki, dokarmiane przez ludzi. My też mieliśmy nadzieję, że je spotkamy. Dojazd do rekreacyjnego ośrodka w Łagiewnikach, zajął nam około 45 minut. Przy ośrodku położone są 2 stawy z wypożyczalnią sprzętu pływającego, hotel i campingi. Można taż pojeździć konno, pod fachowym okiem opiekuna. Jest to jedno z ulubionych przez mieszkańców Łodzi, miejsc weekendowego wypoczynku.

Dziewczynki wybrały na krótki odpoczynek, miejsce nad samym stawem z widokiem na wysepkę, po czym porwały aparat i pobiegły wykonac zdjęcia pływającej kaczej rodzinie.  Sielanka na kocu, nie trwała jednak długo. Ruszyliśmy ścieżkami, w głąb leśniego kompleksu. Po drodze dotarliśmy do pamiątkowej tablicy, z informacjami o historii powstania lasu Łagiewnickiego, występujących w nim gatunkach roślin i zwierząt. Wyjechaliśmy z lasu, w pobliżu barokowego klasztoru ojców franciszkanów, do którego już od XVII wieku pielgrzymowano, celem modlitwy przy znajdującym się tam obrazie św. Antoniego. Następnym etapem naszej wycieczki, były znane łodzianom dwie XVII -wieczne kapliczki, św.Rocha, i św. Antoniego. W środku tej drugiej, znajduje się żródło z krystaliczną wodą, po którą wielu mieszkańców Łodzi przyjeżdża z drugiego końca miasta.

Okazało się, że na miejscu jest już spora grupa, nie tylko rowerzystów. My tez zaczerpnęliśmy wody ze źródełka, zrobiliśmy pamiątkowe fotki, i po krótkim odpoczynku, ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Położona wśród szpaleru drzew szosa, dawała osłonę przed mocno świecącym słońcem. Po kilku km, mogliśmy zjechać na  ścieżkę rowerową, którą wróciliśmy do domu. Wszyscy byliśmy zadowoleni z udanej wycieczki.

Przejechany przez nas odcinek ścieżek, to jeden z najciekawszych szlaków rowerowych w Łodzi. Zaczyna się na Rondzie Solidarności (przy kościele św.Teresy, i prowadzi ul. Strykowską i Wycieczkową do Lasu Łagiewnickiego. Na dalszej trasie szlaku, można zwiedzić miejscowości  Parku Krajobrazowego  Wzniesień Łódzkich. Po wschodniej części ul. Strykowskiej przy Banku Pekao S.A, ścieżka ma nawierzchnię kocich łbów, i jest bezkarnie zastawiana samochodami klientów banku (gdzie jest policja??). Na pozostałych odcinkach, nawierzchnia jest bardzo dobra, choć zdarza się szkło. Na ul. Wycieczkowej szlak prowadzi pośród drzew, co czyni jazdę bardzo przyjemną, zwłaszcza w okresie letnim.

Uczestnicy:
                  Janusz, Paulina, Alicja, Aleksandra.

Wyprawy, wycieczki, turystyka rowerowa, sakwiarstwo, Rower, Podróże, na rowerze, jazda rowerem, reportaże